onsdag 5 september 2012

Ny cykeldator

Igår fick jag min nya cykeldator, den kan mäta kadens och puls ja förutom det vanliga som en cykeldator kan. Det är en Polar cs200cad. Efter en del montering på cykeln var jag grymt sugen på att testa min nya leksak, men då var klockan läggdags, det får vänta ända till lördag för mina knän behöver vila från cykeln ett par dagar eftersom jag fått ont i dem. Bra start på denna blogg att skriva om skada :-).

Nu blir det träning efter pulszoner och arbete med att hålla en bra kadens.
Jag har sedan tidigare en pulsmätare som funkar för löpning och skidor (Polar F11), ville dock ha allt samlat på en mätare därför en mer ren cykelmätare.

Tror det är bra att köra på pulsen då de lugna passen tenderar att bli för hårda och det tuffa passen tenderar att bli för lätta. Pulsen borde kunna vägleda så träningen bedrivs på rätt nivå för maximal vinst av nerlagda timmar, dessutom tror jag att det kan hjälpa för att slippa överträning.

Funderar på att gå till SSC och göra en test för att få bra värden och hjälp i starten, någon som har gjort en sådan test? Gav det något? rekommenderas?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar