söndag 9 september 2012

Cykel i blåst

Igår blev det två rundor på cykeln, en på förmiddagen ut till syrran för att fixa ihop en pesent till föräldrarna som går i pension snart.
Lite senare på dagen skulle jag och svågern ut på en tur men han fick förhinder så jag fick åka själv.

Målet för dagen var lätta turer i pulszon ett och två, men på grund av den kraftiga blåsten blev det svårt att hålla zonerna, måste ju komma frammåt också!

Första turen blev 18 km, snitt på ca 26km/h, tiden 38 min.
Andra turen blev ca 34 km också den ett snitt på 26 km/h, tiden 82 min.
Ungefär halva tiden lyckades jag hålla pulsen i de valda intervallet.
Summa ca 52 km med snittfart på 26 km/h på tiden 120 min.
Trotts blåsten är jag nöjd med turerna, knäna kändes lite ömma men mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar